dinsdag 5 april 2016

Geen Popeye, maar een Popei



Spierballen kweken!!

Voor mijn work-out van afgelopen weekend wilde ik even snel een maaltijd maken die goed vult. Ik dacht ik bak snel een ei.. Maar ik had nog spinazie liggen die op moest. Dus toen heb ik deze combinatie gemaakt. Het ziet er best gek uit, door de groene kleur. Maar het smaakt lekker, het is makkelijk en snel klaar, dus op naar de gym!! 

Ingrediƫnten:
- 2 eieren
- 50 gr verse spinazie
- 30 cottage cheese
- 50 gr hamreepjes
- zout en peper
- kokosolie om in te bakken

De spinazie heb ik fijn gemalen in de keuken machine, Hierdoor zijn het hele kleine stukjes geworden. Fijn snijden kan natuurlijk ook. Vervolgens heb ik de twee eieren in de keukenmachine erbij gedaan en nog even rond laten draaien. Nu heb je een groene smurrie! Roer hier nog een beetje cottage cheese doorheen voor extra eiwitjes en de hamreepjes :)

Laat in een koekenpan de kokosolie heet worden en doe je prutje erin. Bak even goed aan tot de onderkant bruin is geworden. Draai het ei dan om en bak de andere zijde ook tot deze bruin is geworden. Serveer op je bordje en eet smakelijk! Ik heb er nog wat zout, peper en knoflook/chili kruiden over gestrooid. 

Macro's voor het ei:
Kcal 294
Koolh 2
Eiwit 26

Vet 16
Vezels 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten