vrijdag 1 april 2016

Linzen salade met geitenkaas

Een "zomerse" dag, dus een zomerse salade!


Dankzij mijn Koerdische collegaatje ben ik nu een linzen-freak. Het begon met linzensoep, en nu zit ik ook aan de linzen salade. De linzensoep komt trouwens binnenkort ook op de blog! Linzen bevatten weinig vetten, niet te veel koolhydraten, maar wel vezels. De geitenkaas bevat natuurlijk wel vetten, dus dat compenseert weer ;) De salade vult echt, ik heb zelfs mijn bord niet leeg gegeten!!

Ingrediƫnten:
- 150 gr linzen (blikje van de AH)
- 50 gr rucola melange
- 50 gr gele paprika
- 50 gr geitenkaas
- 15 gr rode ui
- 10 gr honing
- 8 gr mosterd
- 10 gr balsamico-azijn

Laat het blikje linzen even uitlekken in een zeef. Ik heb 150 gr linzen gepakt, maar dit was eigenlijk wel een beetje te veel. Je kan dus ook iets minder pakken, rond de 100-120 gr. Voor de grote eters, gewoon lekker 150 gr nemen! :) Schep de linzen in een diep bord. Trouwens, de linzen eet je gewoon koud, deze zijn al gekookt. 

Daarna heb ik de dressing gemaakt. Deze dressing gebruik ik voor heel veel salades, omdat de combinatie gewoon heel lekker is. Meng je honing, de mosterd en de balsamico-azijn in een kommetje tot je een dressing krijgt. Giet dit mengsel over de linzen en laat even intrekken, ongeveer tien minuten, Ik had niet zoveel geduld, want ik had trek haha. Snijd ondertussen de paprika en uien fijn. Meng de rucola melange met de linzen zodat de dressing ook lekker in de sla zit. Vervolgens strooi je hier de paprika en uien overheen. Als laatste brokkel je de geitenkaas over de salade heen. 

He, dit was makkelijk he!! Simpel en lekker, that's the spirit, right?! Eet smakelijk! Ik heb de linzen salade trouwens als avondmaal op, maar het kan ook heerlijk als lunch natuurlijk.

De macro's van deze salade:
Kcal 335
Koolh 39,6
Eiwit 17
Vet 10,7
Vezels 6,8






Geen opmerkingen:

Een reactie posten