vrijdag 25 maart 2016

Spinazie pasta met pittige garnalen

Shrimpssss!


Ik ben niet echt een super erge visliefhebber, maar deze grote garnalen zijn goed te nassen! Ik had helaas geen volkoren pasta o.i.d. in huis, dus ik heb gewoon heerlijke normale tagliatelle pasta op. Je kan natuurlijke elke pasta gebruiken die je lekker vind. Goed weetje: het koken van de pasta duurt bijna nog langer dan het maken van de saus. Lekkere snelle hap dus! Voor de pbp'ers: dit recept bevat wel een aantal gram vetten, bekijk van te voren of het in je schema past :)

Ingrediƫnten (voor twee personen):
- pasta naar keuze
- grote garnalen (ik had een zak grote diepvries garnalen van AH)
- 2 grote uien
- 250 ml kookroom light
- 200 gr verse spinazie
- VEEL knoflook
- parmezaanse kaas
- kokosolie om in te bakken
- cayenne peper
- zout en peper

Wanneer je diepvries garnalen gebruikt, zorg er dan voor dat ze al ontdooid zijn als je begint met koken. Zet een pan heet water op om de pasta te koken (kook de pasta volgens verpakking). Ondertussen dat de pasta kookt ga je de saus maken. Snijd de uien in blokjes en pers de knoflook (ik heb echt vier tenen knoflook gebruikt, lekker stinken!). Pak een wokpan en doe hier een beetje kokosolie in. Bak de garnalen in de knoflook tot ze een mooie roze kleur krijgen. Voeg de uien toe en roerbak even door. Strooi er dan naar smaak zout en peper op en een flinke snuf cayenne peper. Wij houden van pittig eten dus ik strooi er wel wat op.. Je kan het natuurlijk ook gewoon weg laten! Maar de pittige garnalen geven wel een extra smaak in de pasta :)

Let je wel even op de pasta? Dan is het goed. Vervolgens giet je de kookroom bij de garnalen en roer je het even door. Als de saus warm is, voeg dan steeds een paar handjes spinazie bij de saus. Zorg er voor dat de spinazie goed slinkt.



Proef de saus tussendoor met een klein lepeltje, je kan dan eventueel nog kruiden of knoflook bijvoegen als je dat lekker vind. Hierna is de saus klaar.

Giet de pasta af. Je kan er voor kiezen om alle pasta door de saus te roeren of gewoon apart op een bord te serveren. Ik kies voor het laatste, omdat ik al mijn eten natuurlijk af weeg. Doe een dotje pasta in een diep bord, grote schep saus met garnalen er over heen en garneer met wat parmezaanse kaas! Simpel, snel en heeeeeul lekker, eet smakelijk!

Macro's voor 1 portie (ik had 50 gr gekookte pasta en 250 gr saus met garnalen):
Kcal 603
Koolh 30
Eiwit 61
Vet 24
Vezels 7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten