maandag 21 maart 2016

Baked oats

Een gebakje op de vroege morgen..


Havermoutpap e.d. vind ik totaal niet lekker. Ik krijg het gewoon echt niet weg. Maar havermout is echt the shit these days, dus ik moest er wel aan geloven. Met dit recept proef je niet eens dat er havermout in zit, het smaakt lekker zoet, net als een gebakje. Ook vult het enorm, waardoor het een goede start van je dag is!



Ingrediƫnten:
- 25 gr havermout
- 75 gr melk (ik had halfvolle, maar je kan ook magere melk/amandelmelk/sojamelk gebruiken)
- 20 gr speltmeel (volkoren)
- 30 gr blauwe bessen
- 1/2 banaan in plakjes
- 1 el kokosbloesemsuiker
- flinke snuf kaneel
- klein snufje zout

Verwarm de oven voor op 180-200 graden. Meng in een ovenvast schaaltje de havermout, het speltmeel en de melk tot een papje. Voeg de kokosbloesemsuiker, zout en kaneel toe en roer het geheel door. Dan lepel je de bananen plakjes en de bessen er nog door heen. En klaar! Zet het schaaltje 15-20 minuten in de oven. Ik heb hem er minstens 20 minuten in, want dan is de bovenkant lekker krokant. Enjoy your day!

Macro's voor de baked oats:
Kcal 286
Koolh 51
Eiwit 9
Vetten 3
Vezels 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten