donderdag 17 maart 2016

Gezonde eiersalade

EI, EI, EI EN WE ZIJN ZO BLIJ!


Ik ben echt dol op eiersalade, lekker met zo'n dot mayo er door heen. Maar dat is natuurlijk niet PBP-proof! Toen heb ik zelf maar iets verzonnen, wat eigenlijk net zo lekker smaakt en super simpel te maken is! En daarnaast veel beter is voor de lijn! :) 




Ingrediënten voor vier porties (op een cracker): 
 - 3 eieren 
- 60 gr cottage cheese (ik heb de light versie gebruikt) 
- 50 gr fijn gesneden ui
- (verse) bieslook
- zout en peper

Kook de eieren ongeveer 10 minuten in de kokend water. In ieder geval lang genoeg, zodat je een hardgekookt ei hebt. Ik zet altijd eerst de waterkoker op, dan duurt het niet zo lang. Als ik wil eten, wil ik ook NU eten. Moet niet te lang duren!

Ondertussen snijd je het uitje en de bieslook fijn. Als de eieren gekookt zijn, pel je ze. Gebruik van twee eieren enkel het eiwit. Prak het eiwit en één heel ei in een kommetje fijn, of snijd in kleine stukjes. Meng de cottage cheese en het uitje hier doorheen. Voeg daarna bieslook, zout en peper toe op smaak. En klaar is kees!! Als je het iets ongezonder en romiger wilt maken kan je eventueel een eetlepel Yofresh er door heen doen. Maar beter van niet natuurlijk!!

Ik heb er lekker een plakje kipfilet onder gedaan voor wat extra eiwitten, en daarnaast een beetje groenten (puntpaprika). GENIETEN!

De macro's van de eiersalade zijn:
Kcal 175
Koolh 5,5
Eiwit 22,3
Vet 6,5
Vezels 1,1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten