donderdag 17 maart 2016

Homemade crackers

KRRRRRAAK

Ik dacht altijd dat crackers maken moeilijk was, maar dat was het dus eigenlijk helemaal niet. Deze crackers zijn goed voor als ontbijtje met een plakje kaas of als tussendoortje. Ze smaken heel gezond, dus dat is altijd goed! 


IngegrdiĆ«nten: 
- 100 gr havermout 
- 60 gr speltmeel 
- 10 gr chiazaad 
- 10 gr lijnzaad 
- 10 gr zonnebloempitten 
- 10 gr pompoenpitten 
- 20 gr pecannoten 
- 10 gr kokosolie
- 10 dl water

Verwarm de oven voor op 180 graden. Mijn oven zet ik meestal iets hoger, omdat het een oud beestje is. Mix alle droge ingrediƫnten in een kom. Voeg daarna de (gesmolten) kokosolie en water toe. Maak er een deegbal van. Het is ook lekker om er wat kruiden in te doen, zoals zout en peper. Dit was ik vergeten en toen waren ze een beetje flauw.

Vervolgens heb ik een stuk bakpapier op het aanrecht gelegd en daarop de deegbal. Bovenop de deegbal heb ik nog een stuk bakpapier gelegd om het goed uit te kunnen rollen. Rol de deegbal goed uit tot je een plak van ongeveer 0,5 cm hebt. Snijd met een mesje de crackers in de vorm die je wilt hebben, dan kan je ze na het bakken makkelijk breken.

De crackers liggen al op de bakpapier, dus je kan het met bakpapier meteen op de bakplaat leggen en in de oven schuiven. Ik heb ze ongeveer 20-25 minuten gebakken. Hangt een beetje af van hoe dik de crackers zijn. Kijk op het einde een paar keer in de oven tot ze hard en lichtbruin worden. Laat ze afkoelen en besmeer lekker met je favoriete beleg!

In mijn volgende post komt een recept om zelf eiersalade te maken, heel lekker op deze crackers!! :)  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten