dinsdag 22 maart 2016

Waking up in a chocolate dream

Nog even verder dromen in een chocolade ontbijtje!


Dit is maar een simpel in elkaar geflanst gerechtje.. Ik had nog aardbeien in huis en wilde eens iets anders dan kwark of crackers als ontbijtje. Ik dacht misschien kan ik wel iets bakken. En zo ontstond "the chocolate dream"!






Ingrediƫnten:
- 45 gram aardbeien
- 5 gr eiwitpoeder (ik heb vanille, maar chocolade kan ook goed natuurlijk)
- 50 gr cottage cheese
- 50 gr griekse yoghurt 0% vet
- 5 gr cacaopoeder
- 1 eiwit

Verwarm de oven voor op 180-200 graden. Ik heb de ingrediƫnten met elkaar gemixt in de keukenmachine tot het een glad geheel was. Stop in een ovenbestendig bakje/schaaltje (bij de action heb ik kleine ontbijt ovenschaaltjes gekocht) en stop in de oven voor ongeveer 15-20 minuten. Het lijkt nadien op een soort mugcake, maar dan uit de oven. Hij stort wel aardig in, maar je kan het toch niet in een hap opeten :) Doe er nog een dotje griekse yoghurt bovenop en wat fruit om het af te maken.

Macro's:
Kcal 122
Koolh 6,9
Eiwit 16
Vet 2,5
Vezels 2,2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten