donderdag 10 maart 2016

Salty Caramel Chocolate Cannellini Cake


Deze cake slaat echt helemaal nergens op, hij is zooooo lekker en ook zooooo gezond!! Dit recept is niet van mijzelf, maar ik wil hem heel graag delen. Het recept is van Lot van Meet Your Macro's (https://meetyourmacros.com of kijk op haar facebook en instagram pagina). Dus alle credits naar Lot! :) Het is een chocolade cake, met een topping van salty caramel. Echt #genieten <3 Ik heb het originele recept ietsje aangepast!






Ingrediënten voor de cake:


- 1 blikje cannellini bonen (uitgelekt komt op ongeveer 200 gram)
- 1/2 courgette (150 gram had ik)
- 4 eiwitten (was 139 gram)
- 30 gr cacao poeder
- 100 ml magere melk
- 20 gr whey vanille poeder (chocolade smaak kan natuurlijk ook heel goed)
- 18 gr kokosmeel
- 4 gr bakpoeder
- flinke snuf zout en zoetstof (ik heb stevia druppels gebruikt)


Ingrediënten voor de topping:

- 20 gr philadelphia cream cheese light
- flinke scheut Walden Farm Caramel (verkrijgbaar bij Bod&Fit shop)
- grove zoutvlokken (ik had gewoon zeezout)


Hoe maak je deze goddelijke cake. Nou zo. Verwarm de oven vast voor op 175 graden. Mijn oven is een beetje oud en raar, dus mijn oven stond op 180 graden. Verzamel alle ingrediënten voor de cake en gooi het in de blender. De courgette had ik in stukjes gesneden. Even mixen tot je een glad beslag hebt.Pak een cakevorm en bekleed deze met bakpapier. Hierin giet je het cakemengsel. Nu ga je de ingredienten voor de topping bij elkaar mengen in een kommetje. Drapeer dit mengsel over het cake beslag. Ik heb het met een lepel een beetje zigzaggend erover heen gekwakt. Vervolgens zet je de cake ongeveer 30 minuten in de oven. Ik heb hem iets langer laten zitten, zo'n 40-45 minuten omdat de cake nog nattig was. Dit kan je checken door een saté prikker in de cake te prikken en kijken of het er droog uit komt. 

Als je echt trek hebt, dan kan je de hele cake naar binnen werken, zonder je schuldig te voelen. De macro's voor de cake zijn namelijk:

Kcal 724
Koolhydraten 50 gram
Eiwitten 68 gram
Vetten 19 gram
Vezels 29 gram


Ik heb de cake in tien plakken verdeeld, waardoor je per plakje maar 72 calorieën eet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten