woensdag 9 maart 2016

Chicken guacamole burger

Burgers ongezond?
ECHT NIET!
















Ingrediƫnten voor 2 burgers:
- ambachtelijk speltbroodjes (van AH, om zelf af te bakken)
- 2 kipfiletjes
- 4 el zoete soja saus (ik haal die van mij bij de toko)
- sla melange
- 1/2 puntpaprika
- 2x rode ui
- 1 avocado
- 1 tomaat (of paar losse cherry tomaatjes)
- 1el citroensap (kan vers of uit een flesje)
- teentje knoflook
- zout & peper

Snijd de kipfilet dwars doormidden, anders zijn de filets te dik en word je burger enorm. Hij is al enorm als alles erop zit! Laat de kipfilets even in de sojasaus marineren. Ik doe ze een grote kom en zet ze even in de koelkast. Je kan ze natuurlijk ook al de avond van te voren marineren. Ik had haast dus heb ze maar vijf minuten in de koelkast gehad, smaakte dikke prima :) Zet ondertussen de oven aan om de broodjes af te bakken. Check even de verpakking, ongeveer 6-8 min in de oven. Ik heb de kipfilets in de grillpan gebakken, lekker mager en snel! Terwijl je de kippetjes bakt snijd je alle groenten. 1 rode ui kan grof gesneden worden, het andere uitje iets fijner voor in de guacamole. Ondertussen dat je de kipfilets bakt kan je de guacamole maken.

Prak de avocado op een snijplan en stop in een schaaltje. Vervolgens pers je de knoflook hierover uit, roer goed door. Snijd de tomaat in kleine blokjes (zorg ervoor dat je het vruchtvlees niet meeneemt anders word het erg nat). Snijd de ui fijn. En stop alles in het avocado prutje. Voeg citroensap toe en wat zout en peper naar smaak.

Snijd de kipfilet door om te kijken of ze gaar zijn, mijn pan gaat heel snel waardoor het nog geen vijf minuten duurde. Snijd het speltbroodje door en leg een of twee stukjes kipfilet erop. Beleg vervolgens met paprika, rode ui en sla. Gooi er een kwak avocado op en smullen maar!!

1 opmerking: